Україна, Румунія і Болгарія активізували співпрацю на рівні міністерств, щоб скоординувати дії із залученням міжнародних інституцій для розв’язання проблеми серйозного забруднення мазутом у Чорному морі. Про це повідомило Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, цитуючи міністра Світлану Гринчук.
Про це розповідає News IO
На онлайн-зустрічі між Світланою Гринчук, міністром довкілля, водних та лісових ресурсів Румунії Мірчою Фекетом, та в.о. міністра навколишнього середовища і води Болгарії Петаром Дімітровим було вирішено скоординувати зусилля для обмеження виходу у Чорне море старих російських суден, які становлять загрозу для морської екосистеми.
Відсутність верифікованих даних
Посадовці підкреслили, що досі бракує перевіреної інформації щодо наслідків аварії російських танкерів 15 грудня 2024 року та подальшого поширення мазуту. Міністерство захисту довкілля України заявило, що супутникові знімки демонструють, що забруднення дійшло до міста Євпаторія, а УкрНЦЕМ продовжує моніторинг ситуації.
«Колеги підкреслили, що наша кооперація – це не послуга для України, а спільна відповідальність. Чорне море об’єднує низку європейських держав. Попри те, що математичні моделі не демонструють рух плями на захід, наслідки аварії російських танкерів несуть ризики для всього Чорного моря. Йдеться про десятки кілометрів мазутної плівки на поверхні води вглиб Чорного моря, тисячі кілометрів забрудненого узбережжя, тисячі загиблих птахів та десятки дельфінів, порушені харчові ланцюги в екосистемах», – зауважила Гринчук.
Міжнародна реакція та наступні кроки
Попередні дані екоінспекторів свідчать про те, що витік мазуту завдав матеріальної шкоди екосистемі Чорного моря на понад 14 мільярдів доларів США. Україна вже звернулася до секретаріатів ООН, UNEP, ЮНЕСКО, Європейського Союзу, Міжнародної морської організації (IMO) з метою отримання підтримки. Секретаріат Комісії із захисту Чорного моря від забруднення вказав на потребу скликати позачергове засідання для обговорення цього питання.
27 січня ця проблема буде розглянута на засіданні Підкомітету ІМО з питань запобігання забрудненню. Щодо події, в якій взяли участь танкери «Волгонефть», повідомляється, що вони зазнали аварії в Керченській протоці через шторм. Внаслідок цього в море витекло 2,4 тисячі тонн нафтопродуктів, що стало серйозною екологічною катастрофою для регіону.