Головна Агросектор Ціни на оливкову олію досягли максимуму – Financial Times

Ціни на оливкову олію досягли максимуму – Financial Times

by host

Про це розповідає News IO

Продажі оливкової олії почали згортатися навіть в країнах Середземномор’я, де цей інгредієнт є обов’язковим для приготування більшості улюблених страв. Значне зростання ціни на оливкову олію спричинило зміни поведінки споживачів та перехід на товари-замінники. Водночас вартість 8 доларів за літр є найвищою, яку може сприйняти ринок, тому здорожчання улюбленого кулінарного інгредієнту надалі не передбачається, вважають експерти Financial Times.  

Опитування найбільших продавців оливкової олії вказує на те, що споживачі вимушено реагують на суттєве зростання вартості і змінюють свої звички. Водночас аграрії говорять про необхідність підтримання високої вартості, оскільки значна посуха та спека призвели до значного зменшення виробництва оливкової олії в регіонах, які є традиційно найбільшими постачальниками. Зокрема, суттєво скоротилися обсяги виробництва в Іспанії, а також в Італії і навіть Греції. На ринку спостерігається глобальний дефіцит цього продукту.

За спостереженнями аналітиків видання, за останні два сезони в усьому світі було виготовлено 2,4 млн тонн оливкової олії, що значно менше середнього попиту на цей продукт у розмірі 3,2 млн тонн. За даними виробників, вперше спостерігається спад виробництва два роки поспіль. Частково на вартість оливкової олії вплинули запроваджені деякими країнами заборони на експорт цього продукту, як це, наприклад, реалізовано в Туреччині, а також у Сирії та Марокко.

В більшості країн Європи вартість оливкової олії в річному вимірі зросла приблизно на 45-60% залежно від країни. Дефіцит продукту та висока вартість спричинили скорочення споживання в значних обсягах навіть в тих країнах, де використання оливкової олії є традиційним, а її вирощування та виготовлення однією з основ економіки. В Іспанії з початку року споживачі придбали на 22% менше оливкової олії, ніж минулого року.

Джерело: Новини аграрного бізнесу