Головна Технології Sony вдосконалить графіку на PS5 Pro завдяки FSR 4 та штучному інтелекту

Sony вдосконалить графіку на PS5 Pro завдяки FSR 4 та штучному інтелекту

Sony вдосконалить графіку на PS5 Pro завдяки FSR 4 та штучному інтелекту

На сьогоднішній день консоль PS5 Pro, ціна якої становить $700, демонструє значні переваги в порівнянні зі звичайною PS5, зокрема чіткішу, плавнішу та стабільнішу графіку. Ці поліпшення стають особливо помітними при близькому розташуванні до екрана. Проте, з 2026 року Sony планує впровадити нову технологію штучного інтелекту (ШІ) для апскейлінгу, що дозволить досягти ще більшої деталізації у відеоіграх. Основою цієї технології стане FSR 4 від AMD, яка вже продемонструвала конкурентоспроможні результати в порівнянні з Nvidia DLSS, завдяки новим відеокартам RX 9070 та RX 9070 XT.

Про це розповідає News IO

«Наша мета — надати щось дуже схоже на апскейлер FSR 4 для PS5 Pro у 2026 році, як наступну еволюцію PSSR», — розповів головний архітектор PlayStation Марк Черні в інтерв’ю Digital Foundry.

Декілька нових ігор для PS5 Pro вже використовують ШІ-апскейлер PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), розроблений на базі технологій AMD. Ця технологія дозволяє миттєво підвищувати роздільну здатність з 720p до 4K, при цьому додаючи ефекти частинок, що значно підвищує якість зображення порівняно з FSR 3.

Співпраця Sony та AMD не обмежилася лише PSSR. Виявилось, що нейромережа, яка лежить в основі FSR 4, була створена спільно з Sony. Компанія також має намір інтегрувати частину цієї технології в PS5 Pro. У грудні 2023 року Sony та AMD анонсували тривалий проєкт Project Amethyst, в рамках якого FSR 4 став першим досягненням.

«Нейромережа (та методика навчання), використана у FSR 4, — це перші результати співпраці в рамках Project Amethyst», — зазначив Марк Черні. «Це більш досконалий підхід, який може перевершити чіткість PSSR».

На даний момент Sony рекомендує розробникам продовжувати використовувати PSSR, оскільки впровадження FSR 4 вимагатиме часу. Project Amethyst має потенціал виходити за межі консолей, і Черні натякнув на можливість використання цієї технології на інших пристроях:

«Щоб було зрозуміло — ця технологія має застосування не тільки для PlayStation. Йдеться про підтримку машинного навчання на різних пристроях. Найбільша перевага — коли розробники можуть легко переносити свій код між платформами».

Digital Foundry вже провела детальний аналіз FSR 4 та виявила, що результати перевершують PSSR. На стенді AMD журналісти змогли ознайомитися з демо-версією FSR 4, отримуючи перші враження від нової технології.