Дубай, розташований в Об’єднаних Арабських Еміратах, став важливим центром для управління так званим «тіньовим флотом» російської федерації. Згідно з розслідуванням, проведеним журналістами, щонайменше 55 суден, що входять до санкційних списків, належать компаніям, зареєстрованим у Дубаї.
Про це розповідає News IO
Журналісти виявили, що одна з дубайських компаній володіє 24 кораблями, які перебувають під санкціями Європейського Союзу і Великої Британії. Серед таких суден є і корабель Eagle S, який підозрюють у пошкодженні підводного кабелю між Фінляндією та Естонією у Фінській затоці.
Мережа обходу санкцій
Розслідування охопило близько 150 суден російського тіньового флоту, що входять до санкційних списків західних країн. Виявлено, що росія створила розгалужену мережу для обходу економічних санкцій, запроваджених Заходом. Часто змінюються назви, прапори та власники цих кораблів. Близько третини суден змінили свої назви, власників або керуючі компанії незабаром після введення санкцій. Також значна частина суден змінила прапор.
Окрім компаній у Дубаї, задіяні підприємства з Індії, Китаю, росії та малих острівних держав, де легко приховати справжніх власників. За даними розслідування, багато суден зареєстровано під так званими «зручними прапорами» в податкових гаванях, таких як Барбадос, де майже немає контролю і судноплавні компанії практично не сплачують податків.
Тіньовий флот і світова торгівля
Російський «тіньовий флот» складається з танкерів, що були придбані за кордоном, і суден, які раніше належали росії. Дубайські компанії активно володіють суднами, які колись були у власності російської судноплавної компанії «Совкомфлот».
«Тіньовий флот» складається з низки старих незастрахованих нафтових суден, які використовуються для обходу західних санкцій проти Росії і збереження джерела доходу для Кремля.
Судна транспортують російську сиру нафту і нафтопродукти, які заборонені після повномасштабного вторгнення росії в Україну в лютому 2022 року. За оцінками Atlantic Council, майже 75% постачань російської нафти здійснюються за допомогою «тіньового флоту». Це викликає значні труднощі для західних країн, які намагаються зменшити доходи росії від експорту нафти, запроваджуючи цінову стелю на російську нафту.