Головна Економіка Польща прагне стати лідером у вантажних перевезеннях для відбудови України

Польща прагне стати лідером у вантажних перевезеннях для відбудови України

Сікорський розповів, якою бачить роль Польщі у повоєнній відбудові України

Польща розглядає відбудову України після війни як можливість зміцнити свої позиції у сфері автомобільних вантажних перевезень між Європою та країнами, що утворилися на теренах колишнього СРСР. Про це заявив міністр закордонних справ Польщі Радослав Сікорський під час спілкування з міжнародними журналістами у Варшаві.

Про це розповідає News IO

Польські водії — ключова ланка у європейських вантажоперевезеннях

Відповідаючи на запитання щодо ролі Польщі у процесах повоєнної відбудови України, Сікорський наголосив, що говорити про власну вигоду щодо країни, яка зазнала значних втрат у війні, було б некоректно. Однак він підкреслив важливість автомобільних вантажоперевезень як стратегічного напряму для польських компаній.

«Сподіваюся, що у випадку з Україною ми побачимо повторення нашого успіху як транспортного хабу і в галузі далекомагістральних вантажних перевезень. Якщо мені не зраджує пам’ять, близько двох третин автомобільних вантажоперевезень між Західною Європою і колишнім СРСР здійснюють польські водії. І цьому є важливі причини. Найголовніша – це мова і той факт, що наші компанії та працівники не бояться їхати туди», – заявив польський міністр.

Сікорський висловив переконання, що Польща завдяки географічній близькості, історичним зв’язкам та великій українській громаді зможе стати однією з провідних країн, які братимуть безпосередню участь у відновленні України після війни. Він підкреслив, що саме ці фактори дозволять польським компаніям скористатися економічним підйомом, який очікується після завершення бойових дій.

Україна володіє значним потенціалом для інвестицій

Очільник польської дипломатії відзначив, що Україна має низку природних переваг для розвитку: родючі ґрунти, дешеву енергію, розвинену ІТ-галузь і нову оборонну промисловість. На думку Сікорського, за умови гармонізації бізнес-правил із європейськими стандартами, Україна зможе залучити масштабні приватні інвестиції.

Водночас у травні 2025 року Державна митна служба України повідомила про блокування пункту пропуску «Дорогуськ-Ягодин» унаслідок протесту польських перевізників. Минулого року в Польщі проходили масштабні страйки фермерів, які виступали проти імпорту агропродукції з України та низки європейських екологічних ініціатив, зокрема так званого «зеленого ладу».