Зміни в мінімальних роздрібних цінах на алкогольні напої можуть суттєво вплинути на структуру споживання в Україні. Маркетинг-директорка вино-коньячного напряму компанії Bayadera Group Тетяна Іванцова зауважила, що перегляд мінімальних роздрібних цін (МРЦ) не охопив усі категорії алкоголю, що може спричинити зростання споживання дешевшої горілки, а також імпортних джину, рому та віскі.
Про це розповідає News IO
Зміни у мінімальних цінах та їх вплив
З моменту набуття чинності нових цін мінімальна вартість коньяку складатиме 192,6 грн, ігристого вина — 163 грн, вина — 67,5 грн за 0,75 л, вина кріпленого/десертного — 78,8 грн за 0,75 л, вермуту — 105 грн/л, сидру — 33,6 грн/л. Проте МРЦ на горілку (89,4 грн за 0,5 л) та джин, ром і віскі (179 грн за 0,5 л) залишилися незмінними.
“Ми вважаємо, що це може призвести до перерозподілу споживання з коньяків на дешевші категорії, зокрема на горілку або імпортні джин/ром/віскі», – наголосила маркетинг-директорка компанії.
Прогнози та ринкова динаміка
За прогнозами компанії, суттєвих змін у сегменті вина та вермуту не очікується, адже більшість споживання цих напоїв припадає на продукцію з вищою вартістю. Bayadera Group відзначила, що з моменту останнього перегляду МРЦ у 2017 році витрати на виробництво суттєво зросли, особливо у виноробній галузі.
Середня роздрібна ціна горілки «Хлібний дар» становить близько 150 грн за 0,5 л і залишиться на тому ж рівні, оскільки МРЦ на горілку не змінилися. Виробник зазначає, що з початку війни в Україні спостерігається зростання споживання міцних напоїв, таких як горілка, віскі та коньяк, тоді як попит на легкі напої зменшується.
Bayadera Group — великий алкогольний холдинг, який об’єднує 20 дистриб’юторських компаній і виробництво лікеро-горілчаних виробів в Україні. Компанія є ексклюзивним імпортером таких брендів, як Moët Hennessy та Rémy Cointreau. Їхня продукція експортується до понад 45 країн світу.