Фрахтовий ринок Чорного моря продовжує залишатися складним для судновласників у всіх сегментах вантажопідйомності (DWT). За словами аналітика ASAP Agri та фрахтового брокера Atria Brokers Павла Лисенка, попит на морські перевезення зерна з України залишається обмеженим.
Про це розповідає News IO
Стабільність ставок фрахту
Лисенко зазначив:
«Обсяг перевезень зерна з України обмежений, однак ставки фрахту здебільшого стабільні, оскільки власники суден активно протистоять подальшому зниженню»
. Це свідчить про те, що незважаючи на низький попит, судновласники не мають наміру знижувати фрахт.
Фрахтовий відділ Atria Brokers оцінює поточні ставки для перевезення панамакс-партії кукурудзи з українських глибоководних портів до Південного Китаю на рівні 32 $/т. В сегменті хендісайз спостерігається невелика кількість запитів на тверді зернові з України, що змушує фрахтувальників намагатися знизити ставки.
Тенденції на ринку коастерів
Попри це, судновласники успішно протидіють подальшому здешевленню фрахту. За даними Atria Brokers, фрахтові ставки на перевезення кукурудзи з POC-портів до портів східного узбережжя Італії залишаються стабільними на рівні 15-16 $/т. Ринок коастерів також стикається зі складнощами, оскільки обсяги зернових відправлень з Дунаю скорочуються.
Учасники ринку відзначають збільшення потоку добрив до України на Чорноморському ринку, що частково підтримує позиції судновласників. Ставки на перевезення 6000 т кукурудзи з українських дунайських портів до східного узбережжя Італії складають 26-28 $/т. Спотові відправлення 1-3 тис. т кукурудзи з Ізмаїла чи Рені до Констанци баржами обговорюються в діапазоні 8-9 €/т.