Злам державних реєстрів Міністерства юстиції не вплинув на інші державні інформаційні системи. Однак застосунок «Дія» тимчасово функціонував з обмеженнями через проблеми з даними з реєстрів Мін’юсту, про що повідомила голова відомства Ольга Стефанішина на брифінгу 20 грудня.
Про це розповідає News IO
«(Зараз – ред.) немає жодних обмежень щодо доступу громадян до прав, пов’язаних із реєстрацією актів цивільного стану. Всі акти про народження, смерть, одруження й розлучення можуть здійснюватися в звичайному порядку, але із застосуванням паперових носіїв», – розповіла вона.
На думку Ольги Стефанішиної, реєстрація даних про заповіти та спадкові права здійснюється без доступу до реєстрів. Усі нотаріальні дії, які не вимагають перевірки даних у реєстрах, виконують державні та приватні нотаріуси.
Пріоритети відновлення реєстрів
Стефанішина наголосила, що першочергово відновлюватимуть Єдиний реєстр довіреностей, реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів та спадковий реєстр. На наступному етапі зосередяться на відновленні Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та реєстру прав на нерухоме майно. Відновлення реєстрів планується розпочати з понеділка.
Вона зазначила: «Протягом найближчих двох тижнів будемо намагатися відновити повну функціональність державних реєстрів. Щойно стало відомо про кібератаку, разом із СБУ, спеціальним центром при РНБО, Державною службою спецзв’язку й захисту інформації ми працювали на місці, в державному підприємстві «Національні інформаційні системи», всі обставини встановлюються».
Загрози втрати даних немає
За словами Стефанішиної, загрози втрати даних або втрати функціонування реєстрів немає: «всі реєстри будуть відновлені, дані будуть поновлені». Вона також повідомила, що отримала інформацію від голови Держспецзв’язку, яка підтверджує, що витік даних не був зафіксований.
Нагадаємо, 19 грудня голова Мін’юсту повідомила про найбільшу за останній час зовнішню кібератаку на державні реєстри України, внаслідок якої була тимчасово зупинена їхня робота.