Українські правоохоронні органи висунули заочну підозру капітану вантажного судна, який здійснив незаконне перевезення щонайменше 5 тисяч тонн пшениці з окупованого Криму. За даними слідства, у листопаді 2024 року це судно незаконно зайшло та залишило закритий порт Севастополя, вивізши зерно, що було викрадено з тимчасово окупованих районів Запорізької та Херсонської областей.
Про це розповідає News IO
Деталі справи проти капітана
Слідство встановило, що капітаном вантажного судна є громадянин однієї з країн Південної Азії. Згідно з повідомленням, він усвідомлював незаконний характер своїх дій. Для маскування злочину капітан періодично вимикав навігаційне обладнання судна, а також вносив неправдиві дані щодо маршрутів корабля. Крім того, документи щодо вантажу було фальсифіковано, аби приховати походження зерна.
«Капітаном вантажного судна виявився громадянин однієї із країн Південної Азії. Він усвідомлював протиправність своїх дій та намагався приховати сліди злочину: періодично відключав трекер та вносив фіктивні відомості про маршрути корабля, а також фальсифікував товарно-транспортні накладні».
Проти фігуранта порушено справу за частиною 2 статті 332-1 Кримінального кодексу України, що передбачає відповідальність за порушення встановленого порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї.
Незаконний експорт української агропродукції через Крим
У квітні у внутрішніх водах Чорного моря було затримано іноземне судно, причетне до транспортування викраденої з окупованих територій України агропродукції до третіх країн. Факти незаконного експорту українського зерна та зрідженого газу з використанням кримських портів, попри міжнародні санкції та офіційне закриття портової інфраструктури півострова для міжнародного судноплавства, фіксуються з початку повномасштабної агресії росії проти України.
За інформацією джерел, Керченський морський рибний порт активно використовується для так званого «сірого» експорту українського зерна й зрідженого газу, що є порушенням норм міжнародного права.
