Компанія Google розширює використання штучного інтелекту для ефективнішої боротьби з онлайн-шахрайством та захисту користувачів від кібератак. Особливу увагу приділено протидії так званим аферам технічної підтримки, під час яких на екрані з’являється фальшиве повідомлення про вірус із пропозицією перейти за посиланням для «вирішення проблеми».
Про це розповідає News IO
Інноваційна модель Gemini Nano та реальний захист у Chrome
У Google впроваджено модель штучного інтелекту Gemini Nano, яка працює безпосередньо на пристроях користувачів, не передаючи дані в хмару. Це дозволяє браузеру Chrome з увімкненим розширеним захистом аналізувати сторінки в реальному часі. Таким чином, користувач отримує своєчасне попередження перед відвідуванням потенційно небезпечного сайту, що значно знижує ризики потрапляння на шахрайські ресурси.
ШІ також бере участь у боротьбі з «клоакінгом», коли зловмисники створюють сайти, нібито безпечні для систем перевірки, але насправді видають шкідливий контент користувачам. Вдосконалені моделі штучного інтелекту здатні ідентифікувати подібні схеми завдяки глибшому розумінню мовних конструкцій та моделей поведінки.
AI в Android і глобальні тенденції використання ШІ для боротьби з шахрайством
Окрім браузера Chrome, інструменти штучного інтелекту Google застосовуються й у системі Android. Користувачі отримують попередження у разі, якщо підозрілі сайти намагаються надсилати повідомлення. Система також пропонує автоматично відписатися від сповіщень таких ресурсів, підвищуючи рівень безпеки мобільних пристроїв.
За оцінками компанії, застосування штучного інтелекту дозволило зменшити кількість шахрайських результатів у пошуковій системі Google у 20 разів із моменту запуску відповідної технології три роки тому. Протягом 2024 року щодня блокувалися сотні мільйонів небезпечних сторінок.
«За словами старшого директора інженерного відділу Google Search Фіроза Параха, штучний інтелект допоміг зменшити кількість шахрайських сторінок у пошуку, пов’язаних з авіакомпаніями, на 80%».
Технології штучного інтелекту для боротьби з шахрайством активно впроваджують і в інших компаніях. Оператор мобільного зв’язку O2 у Великій Британії використовує чат-бота Daisy для спілкування з телефонними шахраями, відволікаючи їх. Корпорація Microsoft тестує інструменти для розпізнавання підозрілих дзвінків, а Міністерство фінансів США заявило про повернення одного мільярда доларів, викраденого аферистами шляхом підробки чеків, завдяки застосуванню ШІ.
Згідно з даними Global Anti-Scam Alliance, у 2023 році втрати користувачів у світі від шахрайства перевищили трильйон доларів.