Вчені виявили, що мікроскопічні частинки, які утворюються в результаті зносу гальмівних колодок, можуть бути більш токсичними, ніж вихлопи дизельних двигунів. Дослідження, проведене доктором Джеймсом Паркіном з Університету Саутгемптона, свідчить про те, що навіть повний перехід на електромобілі не усуне проблему забруднення, пов’язаного з транспортом.
Про це розповідає News IO
Вплив гальмівного пилу на здоров’я
Дослідники виявили, що підвищена концентрація міді в гальмівних колодках значно погіршує здоров’я чутливих клітин легень. Це відбувається внаслідок вдихання дрібнодисперсних частинок, що виділяються під час гальмування. Раніше науковці вважали, що основним джерелом забруднення повітря є вихлопні гази автомобілів, однак викиди від зносу шин, дорожнього покриття та гальмівних колодок також мають істотний вплив на екологію.
Наразі ці викиди не підлягають строгому регулюванню, але дослідження вказує на те, що «не-вихлопні» джерела забруднення стають основними у Великій Британії та деяких країнах Європи. Гальмівний пил був визначений як один із ключових забруднювачів.
«Більшість людей вважає, що основне забруднення від автомобілів утворюється через вихлопні гази, і тому електромобілі сприймаються як транспортні засоби з нульовими викидами. Однак електромобілі також продукують дрібнодисперсні частинки через тертя та зношення дорожнього покриття, шин і гальм», — підкреслив доктор Джеймс Паркін.
Дослідження токсичності гальмівних колодок
У рамках дослідження вчені протестували чотири різновиди гальмівних колодок із різними хімічними складами: низькометалеві, напівметалеві, органічні безазбестові та гібридно-керамічні. Виявлено, що органічні безазбестові колодки є найбільш токсичними, викликаючи сильне запалення легень і перевищуючи за токсичністю частинки дизельного вихлопу. Керамічні колодки також демонструють високу токсичність, займаючи друге місце серед протестованих зразків.
Доктор Іан Мадвей, старший викладач Школи громадського здоров’я Імперського коледжу Лондона, зазначає, що, хоча результати дослідження є переконливими, робити остаточні висновки про гальмівний пил і його порівняння з дизельними викидами поки що передчасно. Він підкреслив, що існує багато неврахованих змінних, таких як різноманітність гальмівних дисків та склад частинок вихлопів.
Згідно з отриманими даними, навіть якщо автомобілі перейдуть на електричну тягу, вони продовжуватимуть забруднювати повітря через зношення шин і гальмівних колодок. Це створює нові виклики для екологічної політики, вимагаючи додаткових досліджень і запровадження регуляторних заходів щодо гальмівного пилу.