Про це розповідає News IO
Провідні аграрні асоціації звернулися до Голови Верховної Ради України та народних депутатів з вимогою врахувати європейський досвід та впровадити справедливі підходи до оподаткування аграрного сектору акцизним податком.
Найближчим часом Верховна Рада України голосуватиме у другому читанні за проєкт Закону №11256-2 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації положень актів права Європейського Союзу щодо акцизного податку», яким передбачається збільшення акцизу на дизпаливо з 139 євро до 330 євро за тисячу літрів до 2028 року.
За нормальних умов, надходження від акцизного податку спрямовують на утримання і ремонт автомобільних доріг, але сільськогосподарська техніка, що задіяна в обробці полів, не пересувається дорогами загального користування а пальне для неї навпаки пропонують оподатковувати за підвищеними ставками. Саме це і викликало обурення серед сільгоспвиробників.
Марія Дідух, директорка Всеукраїнського аграрного форуму, наголосила на несправедливості такого підвищення, зазначивши, що українські аграрії вже платять вдвічі вищий акциз порівняно з їхніми європейськими колегами, а новий закон збільшить це навантаження в 5 разів.
“Ми звертаємося до членів парламенту щодо застосування зниженої ставки акцизного податку на пальне. На початку червня в першому читанні був прийнятий законопроєкт №11256-2, який піднімає акциз на пальне більше, ніж вдвічі. Все це відбувається через євроінтеграційні вимоги та необхідність наповнення бюджету для фінансування армії. Враховуючи критичну важливість наявності ресурсів для фінансування війська, підвищення ставок акцизу на час військового стану може бути виправданим. Але воно є несправедливим та неприйнятним для аграріїв та інших споживачів, які не користуються дорогами загального користування, після війни, більш того, навпаки шкодить національним інтересам, роблячи такі галузі неконкурентоздатними. А це саме те що передбачено законопроектом – збільшення ставки до 330 євро не тільки на військовий час, а назавжди. Ми прагнемо справедливої гармонізації законодавства і таких же умов роботи, або майже таких, як і в ЄС по завершенню військового стану. Зокрема, для аграрних виробників у ЄС передбачена знижена ставка акцизу на пальне”, – зазначила Дідух.
Вона також додала, що у Директиві №2003/96/ЄС передбачено мінімальний акциз у розмірі 21 євро за 1000 л для аграрних товаровиробників, що є значно нижчим, ніж новий запропонований акциз в Україні.
Денис Марчук, заступник голови Всеукраїнської аграрної ради, додав, що поступове підвищення акцизу до 330 євро за тисячу літрів створить неконкурентні умови для українського бізнесу. “В країнах ЄС акциз на пальне значно нижчий: у Румунії – 21 євро, у Чехії – 54 євро, у Литві – 60 євро, а польські фермери взагалі не сплачують цей податок завдяки спеціальному відшкодуванню акцизу. Ми сьогодні сплачуємо 139 євро і вже програємо на старті”, – сказав Марчук.
Генеральний директор асоціації “Український клуб аграрного бізнесу” Олег Хоменко зауважив, що зростання акцизу неодмінно збільшить собівартість сільськогосподарської продукції. “Збільшення акцизу призведе до підвищення собівартості продукції та зниження конкурентоспроможності українських аграріїв. Ми розуміємо необхідність гармонізації законодавства з вимогами ЄС та наповнення державного бюджету для підтримки армії, що має на меті цей законопроєкт, але ми не можемо погодитися на акциз у 330 євро, коли в європейських країнах він значно менший”, – зазначив Хоменко.
Аграрії просять владу впровадити справедливі підходи до оподаткування аграрного сектору акцизним податком. Вони закликають врахувати європейський досвід та норми європейських директив, які передбачають знижену ставку для аграрних виробників. “Ми не просимо додаткових дотацій чи компенсацій, ми просимо звернути увагу на те, як це працює в розвинених країнах, і застосувати це у нас”, – наголосив Хоменко.
Сільгоспвиробники сподіваються на підтримку парламентарів і закликають їх врахувати правку до законопроєкту №11256-2, яка передбачає зменшення ставки акцизу для аграрних виробників після закінчення війни.
«Наша позиція заключається в тому, щоб аграрії не стали черговою жертвою податкових змін. Оскільки аграрії не користуються дорогами загального значення, ми просимо врахувати правку, якою ставка на акциз буде зменшена після війни на 50%. Ми розуміємо, що в умовах війни нам треба кошти на оборону, але після – чітко має бути встановлено, що акциз має бути не більше 50% – це здорова, розумна практика і не ставить під загрозу конкурентоспроможність українських аграріїв», – підсумував Денис Марчук.
Джерело: Агроновини